INFORMATION OM BJÖRNKRAMAR

8kommentarer

Vad är en Björnkram?

En björnkram är en glädjespridare i form av en IKEA-nalle som fått ett namn och kläder. Namnet får gärna vara inspirerat av en verklig person. Med varje björnkram följer ett personligt brev om björnen.

 

Vem kan ta emot en Björnkram?

Tanken med björnkramarna är att de ska skänka glädje till barn som befinner sig i en jobbig situation och behöver en björnkram. Det kan tex vara pga sjukdom, ekonomisk skäl eller liknande.

 

Hur kan jag hjälpa till?

1) Ge upphov till en egen Björnkram

Köp en Fabler-björn på IKEA och tillverka 2-3 uppsättningar kläder och gärna andra tillbehör till björnen. Maila mig på [email protected] så kan jag skicka mönster. Ge björnen ett passande namn. Du väljer sedan själv om du vill fota björnen och skicka informationen till [email protected] för publicering på björnkramar-sidan och sedan ansvarar för att själv skicka björnen till dess nya ägare eller om du vill skicka björnen till nedanstående adress.  

 

2) Sy, sticka eller virka kläder

Kontakta mig på [email protected] för att få adress.

Om du bor i Stockholm kan vi ordna leveransen på annat sätt.

Jag sätter ihop ett färdigt paket och lägger ut björnen på bjornkramar-sidan.

Behöver du mönster? Maila mig så kan jag skicka mitt mönsterhäfte.

 

3) Lämna ett bidrag till Björnkramsinsamlingen

Man kan antingen lämna bidrag till inköp av björnar (9kr styck) eller till ett helt paket, dvs björn + frakt (22 kr styck)

 

4) Tipsa om bjornkramar.blogg.se

 

5) Tipsa om barn som behöver en björnkram genom att maila till [email protected].

8 kommentarer

Anonym

22 Feb 2013 22:54

Helt underbar idé Linda! Här kommer en bamseuppmuntringskram från mej! Många kommer behöva såna här björnar och kramar. Vi lever i en kall värld men där värme kan spridas från hjärta till hjärta. Det gör du! Bless you! /Carol

kristina

08 Aug 2013 22:30

Har länkat sidan på min facebook. Ska köpa 3 nallar nästa gång jag kommer till Ikea o sen tvinga mina 2 systrar (en syr o en virkar) att göra lite kläder

Svar: Tack för det!
Linda

Marie-Louise

09 Sep 2013 19:24

Hej! Försökte maila dig på ovanstående mail, men det kommer upp ogiltig mailadress. Har du kanske nån annan mail du nås på ang. björnkramar? :)

Mira Nordin

29 May 2014 12:57

Hej
Jag heter Mira och är snart 4 år. Jag vill tacka för den fina nallen som jag fick idag av er. Jag har leukemi och ligger på sjukhuset nu. Ni gjorde min dag! Kram

Svar: Fantastisk roligt att höra att du tyckte om nallen. Vi hoppas att du blir frisk och får komma hem snart! Kram
Linda

Ingela Berndtsson

28 Mar 2015 11:22

En sådan fin idé. Jag har mailat dig.

Anonym

13 Jan 2017 16:01

Önskar mönster till nallen.
Tack hälsning
Karin Johansson❤️

Lisbeth

01 Jul 2019 21:09

Hej önskar sponsra och få mönster hemskickat
Med vänlig hälsning, lisbeth som stickar kläder till nallar

Lena

14 Aug 2020 07:53

Skulle vilja köpa nalle mönster stickat kläder. Lena Lundkvist Melofonstigen 3 19637 Kungsängen. Tack ha en fin dag.😊

Kommentera

Publiceras ej